Har dere glutenfrie, laktosefrie eller veganske kaker?

Har dere gluten- eller laktosefrie kaker?

Nei, bakeriet vårt er ikke tilpasset den typen bakst.

Er kakene deres veganske?

Nei, de aller fleste kakene inneholder enten melk eller egg.

Hva slags opprinnelse har gelatin og emulgatorer?

Hva slags opprinnelse har gelatinen som er i noen kaker?

Gelatinen kommer kun fra storfe.

Benyttes det vegetabilske eller animalske emulgatorer i kaken?

Det brukes kun vegetabilske emulgatorer.

Hvor og når kan jeg hente kaken?

Hvor kan jeg hente kaken?

Du velger hvilken butikk du vil hente kaken i, når du bestiller. Vi har dessverre ikke kapasitet pr. i dag til å levere ferske kaker til hele landet. Derfor kan du ikke bestille kake for levering nord for Steigen.

Når kan jeg hente kaken?

Kaken leveres til butikken når butikken åpner, og du kan hente den når som helst i løpet av butikkens åpningstid.

Det kan forekomme avvik tilknyttet transport av kaken ved for eksempel uforutsette hendelser som er utenfor vår kontroll. Dette kan for eksempel være forsinkelser pga. dårlig vær.

Kan jeg tilpasse/designe min egen kake?

Er det mulig å spesialbestille sin egen kake?

Nei, det er kun mulig å bestille de kakene som er tilgjengelige på vår nettside. Men for mange av kakene har du flere valg, som for eksempel størrelse, dekor, syltetøy og fyll.

Er det mulig å kun kjøpe spiselig bilde/dekorasjon, uten selve kaken?

Nei, bilde kan kun bestilles sammen med kake.

Er det mulig å legge til andre valg på kaken, enn de som ligger på nettsiden?

Nei, det er kun mulig å legge til de endringene som er tilgjengelige på nettsiden.

Hvor bestiller jeg bryllupskake?

For bestilling eller prisinformasjon - Ta kontakt med oss her

Det betales en pant på kr. 1000,- for lån av utstyr (kakestativ og termoeske). Utstyr må returneres til hentested/butikk senest 5 dager etter leveringsdato. Pant tilbakebetales når utstyret leveres tilbake.

Hva er oppbevaringstemperatur og holdbarhet på kaken?

Hvordan bør jeg oppbevare kaken?

Kakene må stå kjøling, anbefalt temperatur er 0-4°C. Sjokoladekakene kan gjerne settes ut i romtemperatur i litt tid før servering, for å temperere sjokoladekremen. Oppbevaringstemperatur er oppgitt på nettsiden, og på dokument som følger kaken når du henter den.

Hva er kakens holdbarhet?

Holdbarhet er oppgitt på nettsiden, og på dokumentet som følger kaken når du henter den. Holdbarheten gjelder fra avtalt hentedato.

Hvordan bør jeg transportere kaken?

Du bør holde godt under esken med begge hender, slik at kaken ligger flatt. Den må hele tiden ligge horisontalt. Kaker som krever kjøling må fraktes så fort som mulig fra butikk og hjem, og umiddelbart settes i kjøleskap. Pakk gjerne kakeesken inn med noe/legge noe over under transport for å redusere påvirkning fra varme omgivelser, særlig om sommeren.

Hvordan betaler jeg for kaken?

Hvordan betaler man for kaken?

Du betaler i kassen når du henter den i butikken. Dersom du ikke henter kaken på hentedagen, sender vi en faktura til opplysningene du har oppgitt ved bestilling.

Er det mulig å få faktura på bestillingen?

Nei, det er ikke mulig. Kaken må betales ved henting i butikk.

For bedriftskunder finnes det en faktureringsløsning i butikk. Les mer om det her.

Les mer om våre Salgsbetingelser nederst

Kan jeg endre eller avbestille min bestilling?

Avbestilling, endring eller sletting av registrert bestilling må skje innen to (2) virkedager før avtalt levering. Dette gjør du ved å kontakte vårt kundesenter på kontaktskjema her


Vi ber om at det legges ved bestillingsnummer, hentetidspunkt og ønsket endring med i henvendelsen.

Hva skjer hvis jeg ikke får hentet kaken, eller henter den senere enn avtalt?

Kunden er selv fullt ut ansvarlig for å hente bestilt kake til avtalt hentetidspunkt på valgt hentested.

Om kaken ikke hentes til avtalt leveringstidspunkt vil man ikke kunne reklamere eller be om refusjon.

Dersom ikke annet er avtalt, vil kaken bli lagret på hentested/butikk ut hentedagen. Den returneres eller kastes neste dag. Dersom kaken ikke er hentet innen sendes en faktura til deg basert opplysningene du har oppgitt ved bestilling.

Hvor reklamerer jeg på kaken?

Hvor henvender jeg meg for å reklamere på kaken?

Ved reklamasjon på kaken ber vi om at du bruker vårt kontaktskjema, som du finner ved å trykke her. Du vil motta et saksnummer etter innsendt henvendelse.

Det er også mulig å kontakte oss pr telefon på 64 87 50 00 – Tastevalg 3.

Krav til dokumentasjon ved reklamasjon på kake:

Kunden må kontrollere kaken ved henting og se at den er i samsvar med bestillingen.

Våre kaker er ferskvarer. Reklamasjon må rapporteres så raskt som mulig, og senest første virkedag etter henting av kaken. Bruk vårt kontaktskjema for raskest mulig oppfølging. Krav til dokumentasjon:

God beskrivelse på hvorfor det reklameres (hva er feil)

Bilde av kaken, der feilen kommer fram

Hentetidspunkt

Bestillingsnummer

Beskrivelse av hvordan kaken ble transportert fra butikk

Salgsbetingelser

Vilkår tilknyttet bestillingsfrister

Bryllupskaker må bestilles senest 1 uke før levering

Ellers gjelder følgende bestillingsfrister:

Innen kl. 12:00 dagen før for henting tirsdag – lørdag

Innen kl. 12:00 fredag for henting mandag

Det er ingen henting/levering på søndager

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift.

Forbehold

Vi tar forbehold om skrivefeil og prisforandringer på nettsiden.

Bilder brukt på nettsiden er illustrative og kan avvike noe fra varens faktiske utseende. 

Vi forbeholder oss retten til ikke å pynte kaker med tekst eller bilder med støtende innhold. 

Opphavsrettigheter til trykkmotiv, ansvarsbefrielse

(1) Formidler kunden et eget motiv eller utøver annen innflytelse på produktet (tekstpersonalisering), forsikrer kunden overfor Goman AS at tekst og motiv ikke heftes av tredjeparts rettigheter. Eventuelle opphavs-, person- eller navnerettighetskrenkelser blir i så fall kunden å laste. Dessuten forsikrer kunden at han gjennom individualiseringen av produktet ikke krenker andre tredjeparts rettigheter.

(2) Kunden fritar Goman AS fra alle fordringer og krav som blir gjort gjeldende grunnet krenkelse av slike tredjeparts rettigheter, såframt kunden må forsvare pliktkrenkelsen. Kunden erstatter Goman AS sine oppstående forsvarsomkostninger og andre skader.

Force majeure

Er Minkake.no forhindret fra å levere varen som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet som partene ikke kan råde over, er Minkake.no/Coop fritatt for alt annet ansvar enn å kreditere den mangelfulle varens kjøpesum.